2011. október 26., szerda

Répatorta



Az előző munkahelyemmel elég sok helyen megfordultam. Egyik alkalommal egy gimnáziumban voltunk, ahol épp egészségnap volt, ott ettem ebből először. :) A receptet egy kedves tanárnő elküldte nekem. 
Süthető kuglóf, vagy tortaformában, vagy csak egyszerűen tepsiben ahogyan most én készítettem. 


Hozzávalók:
  • 1,5 csésze cukor
  • 1 csésze olaj, vagy 3/4 csésze olívaolaj
  • 3 tojás
  • 2 csésze rétesliszt
  • 1,5 tk. őrölt fahéj
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. vaníliás cukor
  • 1/2 tk. só
  • 1/4 tk. őrölt szerecsendió
  • 2 csésze reszelt sárgarépa
  • 1 csésze reszelt alma
  • 1 csésze apró darabokra vágott dió.

Csokimáz:
  • 10 dkg. étcsokoládé
  • 1 ek. olaj.

Citrommáz:
  • 1/2 citrom leve (2ek.)
  • 10 dkg. porcukor.


Elkészítés:

Robotgéppel almát, répát lereszeltem, diót aprítottam. 
A cukrot, a tojásokkal, majd az olajjal alaposan kikevertem. Belerakosgattam a száraz alapanyagokat, majd hozzákevertem az almát, répát, és a diót is.
Kivajazott, lisztezett tetszőleges formába öntöttem.
Előmelegített 200 C fokos sütőben sütöttem kb. 35-40 percig. Tűpróba!
Csokoládémázat ír a recept a tetejére, én most citromosat tettem rá.

A csésze: 2,5 dl-es.









12 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan néz ki, még nem ettem répatortát, de biztosan finom. Köszönöm viszem a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, már csak kiváncsiságból is egyszer megcsinálom mert még nem ettem répatortát!

    VálaszTörlés
  3. Ettem már répatortát, és az tetszett benne nagyon, hogy nem is lehetett érezni az ízén, hogy sárgarépa van benne! Ez a receptet elkérem, nagyfiammal megcsinálom hétvégén! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki:) Mikor először készítettem, nem mondtam meg a gyerekeknek, hogy mi van benne. De annyira ízlett, hogy azóta kedvenc lett:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom! Mi mindig gyúrunk hozzá marcipánrépákat is, azt még a húgom is élvezi a készítésében :))

    VálaszTörlés
  6. Mrita!
    Köszönöm, és nyugodtan! :)

    Éva!
    Egyszer süssél egyet, nem érződik benne a répa. :)

    Kreatív konyha!
    Így van, nem érezni benne. :))) Én köszi! :)

    Trollanyu!
    A nagy nálunk is tolta befelé, a kisebbnek voltak fenntartásai vele. :)))

    Tejszínhab!
    Az is jó ötlet, lehet legközelebb befogom a kislányom, szeret gyurmázni. :D

    VálaszTörlés
  7. Készítettem már répás sütit én is, de mivel nem volt ilyen robotgépem, az összes bütykömet lenyúztam mire lereszeltem a répát és el is ment egy időre a kedvem tőle! De most már a probléma megoldódott a receptet pedig elcsenem! :))) Nagyon szép kis szeletkék lettek! :D

    VálaszTörlés
  8. Újabb csábító répás süti! Még mindig nem ettem, de annyira finom omlósnak néz ki, hogy muszáj lesz kipróbálnom!

    VálaszTörlés
  9. Vicuska!
    Az! :)))

    Barbi!
    Köszi, csend csak, nyugodtan. :) Na igen, a bütykök lementek, de nálunk a férjemé, Ő volt ezelőtt a "robotgépem" :))) Egyszerűen kész vagyok a reszeléstől, még, ha sajtot kell az is nehezemre esik.... :DDD

    Gerdi!
    Szerintem is! Ezt akár a kisfiad is összeüti. :)

    VálaszTörlés
  10. Elkeszitettem, nagyon finaom lett. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Csilla! Megírnád légy szíves, hogy mekkora formában sütötted meg ezt a receptet? Mert a képen látható, hogy nagyon szépen feljött.
    Köszönöm! Zsuzsi

    VálaszTörlés